THINK PIECE > JOSH CHEUSE×PAUL MITTLEMAN
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PM: 音楽やバンドのクリエイティヴパッケージングとイメージ作りがだいぶ変わってきましたが、どのピリオドが一番好きですか、そしてその理由は?  
Many things have changed in the creative packaging and imaging of bands and music.What period id your favorite and why???
 
JC: 当然、60年代70年代だね。当時のアートワークはすごく良いし、新しいことをしていたと思う。Peter Blake、Michael Cooper、 Barney Bubbles。この人たちにはヴィジョンがあった。バンドたちは皆アートスクールの出身で、自作の洋服かガールフレンドのヒョウ柄シャツを着ていた。今はスタイリストが洋服の詰まったラックをもって登場し、皆がラスべガスヘの週末旅行コンテストを受賞したかのような格好をしているんだけどね。  
60’s and 70’s is the obvious answer but the work was so good and they were breaking ground. Peter Blake, Michael Cooper. Barney Bubbles. These guys had real vision. The bands all went to art school and they wore their own clothes
or their girlfriend’s leopard print shirt. Now stylists show up with a rack of clothes and everyone looks like they just won a contest to go to Vegas for the weekend.
 
PM: 音楽に関連したアートとブランディングは今後数年の間、どの方向にいくと思いますか?  
Where do you think music related art and branding will go in the next ?few years.??
 
JC: 今の若い子はコンピューター画面で小さなポップアップウインドを見ながら育てられているから、イメージはどれだけ小さくても平気なんだよ。なので、俺はビッグタイプが流行ると思う。これから先、眼の悪いヤツが多くなるから、コンタクトレンズに投資するべきだよ(笑)。パッケージングに関してはリサイクル紙とかでいろんなクールなものを作っているし、コーンスターチでCDトレーも作っているし。ロスでINSYNCMEDIAという会社が結構面白いことをやっている。そして、コンテンツを入手する方法は増えるだろうね。
一つ大切なことを言いたいけど、我々は、この小さな星に生きている人間という生き物なんだよ、どうしたって。そして今はダークな時代。アーティストはそのことを忘れてはいけないんだ。ブランドと組むならば、害のないヤツにしないと。たとえば、別の事業部門で兵器を作っているヤツとかではなくてね。自分をブランドに例えるなら、僕の原料表示には“本商品のテスティングにおいて、動物は一切害にあっていません”という文句を含まないとね。
 
Well kids today don’t seem to mind how small the image is because they grew up looking at little pop up windows on computers. So I predict big type will be all the rage. We all should invest in contact lenses, cause theres gonna be a lot of squinting in the future. As far as packaging there are a lot of cool things happening with recycled paper and even cd trays made of corn starch etc….
I know a good outfit in LA, Insycmedia that’s doing some cool stuff.
There are gonna be a lot of new avenues for content and we have our work cut out for us. I’d like to try and emphasize the fact that we are still human and that we live on a small planet and that these are dark times. As an artist you should never lose sight of that. I guess I’d like to ally myself with a brand that is not bad for you, ie: one that makes weapons on the side. And if I brand myself then if you read my ingredients it might say no animals were harmed in the testing of this product.
 
PM: 「バック・イン・ザ・デイ(昔は…)」って、冗談みたいによく言うじゃない。あなたには、それはどういう意味になる?  
We often joke about, “back in the day” what does that mean to you???
 
JC: どの時代の子供たちも最高な経験をしているんだと思いたい。けれど、僕にとっての「バック・イン・ザ・デイ」は、マンハッタンでいろんな世界が衝突していた、アメイジングな時代だった。レゲエ・ラウンジで、パンクスがハンギンアウトしてたいたし、ブレイクダンサーがロックシーでシンプルマインズの曲で踊っていた。参加するのには、金はいらなかった。そう、1ドル札と夢だけで十分だった。まさに1ドルをもって家を出て、4つのクラブにいき、3つのバンドを見て、一晩飲んで、夜が終わってもまだその1ドルがある、ってのが可能な時代だった。  
I’d like to think that every generation is having the time of their lives
Right now. But to me “Back in the day” was that amazing time when all these different worlds collided in Manhattan. There were punks hanging out at the Reggae lounge, Break dancers were doing their thing to a Simple Mind’s song at the Roxy and you didn’t need money to be a part of it. All you needed was a dollar and a dream. Literally you could leave home with a dollar, go to 4 different clubs, see 3 bands, drink for free all night and still have that dollar at the end of the night.
 
 

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